Jumaat, Disember 09, 2011

lili dan ros..

Hari ini, secara rasminya aku 28 tahun.. emm.. bak kata mugi, ingat sket awak tu bukan makin muda.

Hoh.. orang tau la.. nak kena saman ke? eh.. eh.. hahaha..

Dan pagi-pagi aku dapat ini!!!!

Faveret bunga aku; Lili. Ros? boleh terima la sebab kuning [jangan banyak songeh bila orang da bagi].. ahaks





Hah.. merasa aku dapat bunga kat office... ehe... Tapi aku dapat soalan menusuk hati dari jiran kubikel..

Bf bagi ke? [ciss.. soalan yang seperti garam yang dibubuh pada luka.. hahahha]

A'ah.. bf..yakni bestfren2 aku.. wohaa..

Thanks a lot bebs.. love u very much..

p/s: kebetulan malam ni dinner company.. matilah aku.. budak-budak ni dah sengih-sengih penuh tersirat kat aku.. huwaaa.. tolongggg!!!!

Khamis, Disember 08, 2011

perempuan+dinner = stress

Kawan aku cakap, hanya orang perempuan sahaja yang akan stress bila dinner. Betul ke?

Ya kot, sebab aku pun rasa macam tu sekarang..

Stress.. stress.. dress dah dapat tapi selipar tak dapat. Dinner pakai dress dan selipar.. hebat aku ni.. hahaha..

Hoi, pesal nak pakai selipar? pakai heel la? Sangat tak tahu berfesyen aku ni. hehehe..

Oke, tema dinner beach party. Dan venue tepi kolam renang.
Jadi reason aku nak selipar juga sebab boleh main-main air tepi kolam.. boleh?

Aarghh.. stress..stress.. :P


p/s: semalam aku ke danau kota.. dan adakah sekarang musim fesyen lelaki pakai baju bunga-bunga? emmm...

Khamis, Disember 01, 2011

Oh, serius aku tak tau perkataan apa yang patut aku bagi untuk korang..

Tidak ada perkataan yang dapat terucap apabila kau dapat tahu ada kawan-kawan kau yang menangis mengenangkan apa yang terjadi pada kau.

Terima kasih? Bebs, aku rasa perkataan tu pun tak sesuai untuk aku nak ucapkan pada kau orang semua. Betul, tidak ada satu perkataan pun yang aku boleh katakan.

Bebs, aku tahu kau orang marah [geram?] bila aku simpan dan pendam sorang-sorang. Aku tau korang marah [geram?] bila aku kata aku ok tapi sebenarnya aku tak ok langsung. Korang membebel dan aku buat-buat gembira.

Bebs, korang tahu kan perangai aku. Betapa aku suka simpan dan pendam yang kononnya tak mahu menyusahkan orang. Tapi akhirnya, aku menyusahkan juga hati korang. I'm sorry bebs..

Bebs, betapa aku syukur dan terharu. Betapa syukur aku ada kamu, kawan susah dan senang. Aku ingat aku lone ranger [statement bagi korang bebel lagi hebat dengan aku.. hehehe]. Terima kasih kerana meminjamkan bahu untuk menjadi bantal yang basah dengan air mata. Terima kasih kerana bersusah payah membuat itu dan ini, memberi itu dan ini demi melihat aku sembuh seperti sedia kala. Terima kasih kerana bersabar dengan aku ketika jiwaku hilang entah ke mana. Terima kasih kerana percayakan aku ketika ada orang mempertikaikan perkara itu. Dan terima kasih kerana menarik aku ke atas semula ketika aku terjatuh di dalam jurang yang paling dalam.

[Oh, serius aku tak tau perkataan apa yang patut aku bagi untuk korang.. Cukupkah dengan perkataan terima kasih?]

musim

Shina kata, si comel keysha demam.. masuk wad, masuk air dalam badan.
Shina kata, dia pun demam, 3 hari MC, cirit-birit berjangkit demam dari keysha.

Zura kata, si bujang affan demam.. cirit-birit, mau naik bulan.
Zura kata, dia pun demam, sakit tekak dan batuk-batuk.

Nadia kata, si what up demam, panas badannya tak kebah-kebah.
Nadia kata, iwan, adiknya yang bongsu pun mengadu demam. Berjangkit dengan abangnya kah?

Ya Allah, sembuhkanlah mereka-mereka ini daripada penyakit-penyakit yang mereka alami. Amin..

Emm.. ingatkan musim cuti sekolah, musim hujan, musim banjir, & musim kenduri kahwin je yang da start, rupanya musim demam pun sama. Macam-macam musim la hujung-hujung tahun. Kena extra jaga kesihatan diri. Kalau tak, macam mana nak gagahkan diri tiap-tiap minggu ke titiwangsa ni.. ehe..

Selasa, November 29, 2011

tahun lepas dan tahun ini

Awal muharram - sudah 2 hari berlalu.

1432 H : Tahun yang amat-amat mencabar fizikal, mental dan jiwa. Dugaan yang amat tak disangka. Awal tahun sedih, pertengahan tahun gembira, akhir tahun sedih balik.Tahun yang mematangkan diri rasanya. Tahun yang mengajar erti kesabaran, persaudaraan, persahabatan, percintaan [kuang..kuang..kuang] dan kenikmatan serta erti syukur yang sebenar. :)

1433 H : Harap jiwa dan diri amat kuat untuk menghadapi dugaan-dugaan yang mendatang. Azam tahun lepas di "bring forward" ke tahun ni.. dan juga azam baru, setiap minggu ke Titiwangsa. Motifnya, untuk sihatkan badan dan hiburkan hati yang terluka.. konon.. Adoi hati, cepat2 la sembuh ye.. Penat la bila jadi jiwa kacau.. :P





Motif tersembunyi ke titiwangsa.. kot-kot bertemu jodoh sejati.. wahahaha.. pompuan gatal!! hahaha..