Selasa, April 28, 2009

cik fatin da tak jd jiran saya...

bosan dan sunyi je hari ini..
jiran depan kubikel saya, cik fatin da berhenti kerja mulai hari ini..
semalam kami makan di kedai yang kami bawa cik fatin masa hari pertama dia kerja..
memang ironi kan.. hari pertama n hari terakhir dia bekerja kat sini.. waktu lunchnya di restoran yang sama... hehe..
feel sad? yes tapi bukan tahap nangis(cam masa geng-geng jambu susu berpisah), saya da kehilangan seorang jiran yang baik.. hehehe... lepas ni da takde la orang jenguk2 kubikel saya lagi.. da takde la org main miscall tepon ofis saya lagi..
anyway, wish u all the best cik fatin..
jadi.. hari ini saya start bosan balik.. agak-agaknya siapa yang mengganti jiran saya ni ek... emm...

Jumaat, April 17, 2009

gagal dalam cubaan pertama..

tadi check laman web spa..
saje bosan-bosan..
tetiba saya tgk senarai keputusan peperiksaan tuk PTD da keluar..
dengan semangat saya klik disitu.. (walaupun hati cam da tahu keputusannya)
lepas isi no i/c.. keluarlah keputusan yang telah dijangkakan..

ANDA GAGAL DALAM PEPERIKSAAN INI YANG DIADAKAN PADA 21 FEBRUARI 2009.

hehehehe.... da agak da.. kalau setiap soalan saya pakai nujum.. memang inilah keputusannya... dalam semua soalan.. satu soalan je yang saya confirm dan yakin menjawab dengan tepat..
takpe.. baru pertama kali mencuba.. cubaan yang berikutnya saya akan pastikan sekurang2nya dua soalan dijawab dengan tepat.. hahaha.. cubaan...

Khamis, April 16, 2009

pertama kali...

selalu kalau drive time waktu pagi especially time datang kerja..
bila berenti kat traffic light..
perkara biasa yang akan kita nampak
perempuan pakai bedak.. betulkan rambut.. pakai lipstik..
tapi tadi.. buat pertama kalinya.. saya nampak.. seorang lelaki...
bukan pakai bedak..
bukan betulkan rambut..
bukan juga pakai lipstik ye..
tapi dia sedang shave jambangnya..
iye.. betul.. saya ingat mata saya yg kero.. tapi bila saya tgk lg sekali..
ye.. memang betul.. pakcik tu tgh cukur jambang dia..
wahh... pertama kali saya nampak ni... pakcik tu memang dahsyat la...
pakcik.. saya memang tabik spring sama pakcik...

Rabu, April 15, 2009

tak tau nak letak tajuk ape.. lantak la..

bgn pagi tadi.. rasa dahi..rasa bawah dagu.. panas lagi nih..
ok.. tgk jam.. baring2 lagi.. tgk jam.. kul8 turun bawah..
masuk bilik air.. basuh muka, gosok gigi.. tukar baju.. amik kunci keta n purse.. pastu chow g klinik..

smpai kt klinik..
ooh.. sayalah pesakit paling awal hari ini..
masuk2 je.. tgk nurse tu tgh buat air tuk doctor..
lepas bg kad ING.. dlm 2 minit.. doctor panggil masuk..
dia check darah tinggi.. ye, dl pernah kena skali..
dr.M: emm..ok.. nganga mulut
fyza d.hana: aaa(nganga mulut dgn luas)
dr.M: wah, besarnya
fyza d.hana: dlm hati(ciss.. punyer doktor)
dr.M: tarik nafas
fyza d.hana: ok..
dr.M: eh..awk pn ada jantung..
fyza d.hana (muka terkejut): hah?? (dlm hati: aku ada sakit jantung plak ke?)
dr.M: hihihi...
fyza d.hana: cis.. saya memang ada jantungla doktor
dr.M: hihihi... ok.. demam biasa.. saya bg ubat n cuti sehari ok..
fyza d.hana: ok..thanks doc

balik umah.. makan nasi goreng.. pastu telan paracetamol 2 biji, antibiotik 2 biji..
naik atas.. baring2 atas katil.. tgk siling tgk dinding.. aii.. bosan..
tgk tepi.. nampak lolly.. wahh... best ni.. haha.. cik mugiwara.. pinjam lolly jap ye.. jgn risau.. saya n lolly da kamceng skrg.. hahaha..

p/s: entri ditulis semasa otak sedang melayang2 akibat ubat yang dimakan.. tapi apsal takleh tido ni.. aii..

Selasa, April 14, 2009

jeritan batinku..uu..

hari ni saya demam.. "tapi ko tak nampak demam pun" kata cik nazri.
memang la.. takkan saya nak menunjukkan plak saya ni tgh demam.. saya kan cool.. hehe..
iye.. memang saya tgh cool pun.. siap bersweater.. uu.. sejuk betul ni..
nak tutup aircond.. majority tgh panas membara.. uu.. korg.. dengarlah jeritan batinku.. sejuk ni.. tutup la kejap aircond tu.. sob..sob..sob..