Jumaat, Jun 18, 2010

bonamana.. bonamana.. bonamana..

Sudah 15 minit lepas pukul 5. Dia masih lagi di pejabat. Mengadap pc. Bukan membuat kerja. Tapi melayan klip video Bonamana-Super Junior. Entah pasal apa seminggu dua ni itu sahaja yang digilanya. Hanya kerana dia sudah jatuh hati dengan Eunhyuk. Tidak sedar diri betul perempuan ni.

Lihat jam di pc. Oh, dah 5.20. Ok, masa untuk balik dan untuk keberapa ratus kalinya, Bonamana diulang lagi sebelum balik. [cepat tergoda dengan benda-benda lagha la dia ni]

PC ditutup. Setelah pastikan tidak ada barang-barang yang tinggal, dia pun berjalan lenggang-lenggok ke tempat parking kereta. Dalam kepalanya.. Eunhyuk.. Eunhyuk.. Eunhyuk..

Tiba-tiba..
.
.
.

“Kenapa dengan kereta aku ni? Sapa yang langgar bumper depan ni?” Dia hampir hendak menangis. Dengan rasa tidak puas hati, dia mencangkung mengadap bumper depan keretanya sambil menyentuh-nyentuh bahagian yang calar dan terkena cat itu. 2 orang pak guard mula mendekati sambil terjenguk-jenguk untuk melihat apa yang terjadi. Dia tidak menghiraukan pak guard itu dan masih menyentuh bumper keretanya.

Monolog dalaman : Siapa yang bongok langgar mybie aku ni?

Sedang dia bermonolog dalaman sendiri dan menyentuh-nyentuh bumper keretanya, seimbas pandang dia terlihat nombor plat keretanya.

Eh? Eh? Kenapa..? Chop..chop.. dia melihat sekali lagi plat keretanya. Ehhhhhhhh????

Dengan ayunya dia pun bangun dari aksi mencangkung tadi. Entah berapa lama dia mencangkung pun dia tak tau. Sambil berlalu, dia pun berkata kepada pak guard yang masih lagi terjenguk-jenguk itu, “Emm.. kesian kereta ni”.

Kenyataan di dalam hatinya : Bonggoookkk.. aku salah kereta!!! Malunyaaaa.. Apekejadah aku siap mencangkung depan kereta orang ni.. Tercalar imej cool aku depan pak guard.. Aaaarrggghhhhh..

Rupanya kereta mybie kesayangannya di belakang “kereta” itu. Dan “kereta” itu ialah Avanza. Sungguh beza Avanza dan Mybie itu. Mata empat pun boleh salah lagi. Oi..oi.. kalernya sama.. sebab tula salah cam. Ah, alasan menutup malu.

Dia bernasib baik kerana ketika itu tidak ada orang lain selain pak guard-pak guard itu. Harapannya agar pak guard itu tidak tahu apa yang terjadi sebenarnya. Ye, berharaplah.. uu…

5 ulasan:

  1. hahha lawak2
    kekek
    tak tahan perut aku gelak
    monolog dalaman : ko kena wat laser mata ni fiza

    BalasPadam
  2. shina.. siyes aku malu time tu.. sib baik budak2 warehouse yg sengal2 tu tkde.. kalu tak.. mau 10thn aku jd bahan diorg.. uuu

    BalasPadam
  3. haha kesian
    aku tahu ko ni mmg jimat giler
    if apa2 jadi kat keta ko, mesti ko pk "abis la duit aku" hehe

    BalasPadam
  4. ni bukan pasal duit.. ni pasal kesayangan.. hehhehe

    BalasPadam
  5. Astaghfirullah alazim... fiza2x.... apadekes?????

    BalasPadam