Selasa, November 18, 2008

susu panas, biskut gula, novel, komik, dan hujan

Secawan susu panas, tiga keping biskut gula, dan hujan..

Aduh.. detik-detik macam ni bukan selalu saya dapat..
Nampak macam biasa sahaja... tapi bukan selalu saya minum susu panas, bukan selalu juga saya makan tiga keping biskut gula dan bukan selalu juga saya dapat menikmati susu panas dan biskut gula pada waktu hujan begini...

Suasananya simple sahaja.. tetapi susah untuk selalu menikmatinya..
Begitulah kehidupan kita.. kadang-kadang kita inginkan kehidupan yang simple sahaja.. tetapi tidak mudah untuk memilikinya.. Apatah lagi, lingkungan kehidupan kita sering dibebani dengan orang-orang yang mengusutkan lagi hidup kita.. ai..
Ada orang merasakan kehidupan dia paling simple tetapi kita melihat kehidupannya sebaliknya..
Kesimpulannya, kehidupan yang mudah (simple) itu bergantung kepada cara pemikiran seseorang itu.

Jadi, kehidupan saya macam mana?
Secawan susu panas, tiga keping biskut gula, sebuah novel, komik, dan hujan... simple kan!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan