Jumaat, Julai 23, 2010

doa untuk mencari "Ustaz Din"..

Akibat penangan “Jaja & Din”, kak lia bagi doa ini. Katanya dalam email, doa untuk mencari ‘Ustaz Din’…

Doa Berjumpa Kekasih Sejati

Ya Allah! Jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada-Mu agar bertambah kekuatanku untuk menyintai-Mu…

Ya Muhaimin! Jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut pada-Mu agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu...

Ya Rabbana! Jika aku jatuh hati jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripada hati-Mu...

Ya Rabbul Izzati! Jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalan-Mu...

Ya Allah! Jika aku menikmati cinta kekasih-Mu janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di seper tiga malam terakhir-Mu…

Ya Allah! Jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu, jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu...

Ya Allah! Jika Engkau halalkan aku merindui kekasih-Mu, jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepada-Mu...

Aduh, macam tahu-tahu saja semalam saya da kena leter pasal hal ini. huuu.. Tapi untuk dapat orang macam "Ustaz Din", saya kenalah tinggalkan benda2 lagha dan keduniaan sikit-sikit kan. Uuuu..bersediakah saya ikut jejak langkah jaja? Sedangkan tak dapat tengok astro time hujan pun menyungut.. hahhaha.. aduh..

Oh.. sebab penangan “Jaja & Din” dan “Damai” juga, saya dengar lagu-lagu sami yusuf dari pagi tadi.



memang sejuk hati dengar lagu ni.. hehhehe

3 ulasan:

  1. Aminnnnnnnnnnnnn.... heheh patutnya aku berdoa mcm ni lah masa di dpn Kaabah.. ishk ishk ishk... hai ni lah kemaruk jaja&din... adui hai.. sanggup ke klu ko jumpe org mcm din? hidup dlm keadaan zuhud?

    BalasPadam
  2. nad - aku pun tak tau aku sanggup ke tak sampai aku jumpe "Ustaz Din".. hehheh.. eh.. mana aku nak letak "alang rebus tak empuk" aku? hahhahhah..

    BalasPadam
  3. alhamdulillah... harap2 anak2 dpt suami mcm "ustaz din" nie.... tp jgn la jd mcm jaja yg sblm kawin dgn ustza din 2...

    BalasPadam