Khamis, November 18, 2010

meribrown dan pakcik teksi poyo..

Tadi aku dan Cik Nad ke CM. AKu kononnya nak makan chick-a-licious kat marrybrown. Ntah apehal tekak aku mengada-ngada nak makan benda alah tu. Dan tak pasal-pasal Cik Nad pun terbabit sama. Tapi bila pergi tadi, adoi.. kecewa.. benda alah tu takde. Alasannya outlet situ kecil dan menu limited. Terpaksa la aku makan fried chicken je. Sebenarnya lebih kurang sama aja kecuali sos black pepper tu je.

nampaknya kena pergi ke Times Square jugalah untuk makan cik-a-lisyes ni..





Setelah kenyang makan dan habis bergosip-gosip, kitorang pun gerak balik sebelum dihalau oleh mamat-mamat marrybrown tu.

Disebabkan aku malas nak drive ke CM yang sesak tu. Aku parking kereta di stesen lrt Taman Jaya dan naik lrt ke CM. Jadi, macam mana aku pergi, macam tu juga aku balik.

Sampai ke kereta macam biasa, panaskan enjin dalam lima minit. Then, aku baru buka lampu. Sebelum gerak, aku teringat untuk bagi mesej kat Cik Nad. Nak memberitahu yang aku dah sampai dan pesan kat dia kalau dia da selamat sampai kat umah.

Done, aku pun berkira-kira nak gerak. Tiba-tiba aku nampak seorang pakcik teksi ni datang ke arah kereta aku dengan bagi isyarat tangan seolah-olah suruh buka lampu. Aku blur. Aku check lampu aku. Aku da buka. Aku pandang muka pakcik tu, pakcik tu buat muka tak puas hati lagi sambil bagi isyarat yang sama. Aku blur lagi. Aku buka lampu tinggi ke? Aku check lagi. Takde plak. Aku da cuak. Ke aku tak perasan lampu kereta aku tercabut? Mana la tau.

Agaknya pakcik tu tak puas hati bila tengok aku tak faham-faham. Dia pun datang ke kereta aku. Aku buka sikit je cermin. Pre-caution tu penting.

Dengan muka poyo, pakcik tu pun cakap, "Boleh padamkan lampu. Silaulah.."

Dan aku tersangat-sangatlah blur. What the poyo la pakcik ni. Bila aku cakap buat ape aku nak tutup lampu sebab aku dah nak gerak. Dengan muka malu-malu alah, kau cover malu kau dengan ayat, "Oh, dah nak gerak ye"

Helo.. pakcik, janganlah poyo sangat. Aku buka lampu kereta tu tak sampai 5 minit pun. Apatah lagi lampu kereta aku tu tak terus-menerus pun kena kat tempat melepak korang yang jauh dari kereta aku tu. Siap ada penghalang dari kereta depan lagi. Kalau aku buka lampu tu setengah jam ke sejam ke, bolehlah kau nak poyo-poyo tegur aku. Ke sebab kau tengok aku ni perempuan, kau pun nak buat-buat macam bagus kan. Padahal, kau tau tak, disebabkan perangai poyo kau tu, kau dah buang masa dan minyak kereta aku!

2 ulasan: