Selasa, November 09, 2010

mula menaikkan graf hidup..

Mulanya, aku berminat untuk mencuba ini tetapi tak terasa nak pergi ke sana. Tapi, entah apa yang merasuk dalam otak aku, semalam, aku terus ambil borang cuti untuk hari ini. Of course bos aku membebel sebab cuti mengejut tapi aku berjaya buat muka stone. hahaha.. Ya, terima kasih kepada en.mugi kerana berjaya menghasut aku untuk ke sana.

"Pernah masuk teater? drama?" tanya encik itu. "Tak pernah," jujur sungguh aku jawab.. hahhahaha..

Ya, memang pun. Aku sangat introvert hal-hal begini. Aku cuma extrovert bila berkaitan hal-hal kesukanan. hahahaha.. Okeylah, tipulah kalau aku kata tak pernah involve dalam hal-hal kesenian. hehehe.. tapi drama teater kat sekolah memang aku tak boleh join. Sebab utamanya ialah aku kuat gelak dan suka buat skrip sendiri. Satu-satunya watak yang aku pernah pegang ialah watak rumput yang tak perlukan pertuturan. Aku cuma perlu pegang gambar rumput yang besar di atas pentas sorang-sorang sampai lagu pasal rumput tu habis. Dan dari saat aku naik pentas sampai turun pentas, aku gelak segelak segelaknya.. sampai berair mata. Terima kasih jugalah pada muzik yang kuat. Kalau tak, satu dewan boleh dengar aku gelak.

Hari ini, aku dapat satu pengalaman baru yang sangat manis. Tiba-tiba rasa best je dalam diri aku.

Tapi kan.. dah lama aku tak rasa macam ni. Sejak-sejak habis belajar dan mula kerja, graf hidup aku makin menurun. hahaha..

Well, berjaya atau tidak audition tu, memang aku tak berapa kisah. Yang penting, aku dah mula keluar dari lingkungan hidup aku yang bosan. Yeah, I'm back to normal... hehehe..

p/s: mungkin kerana penangan qualification of men, tiba-tiba aku nak list apa yang aku harus buat sebelum aku menutup mata. hmm..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan