Rabu, September 24, 2008

selamat berjuang

Selamat Berjuang - Brothers
Malam siang berlalu
Gerhana kesayuan
Tiada berkesudahan
Detik masa berlalu
Tiada berhenti
Oh syahdunya

Sejenak ku terkenang
Hakikat perjuangan
Penuh onak dan cabaran
Bersama teman - teman
Harungi kehidupan
Oh indahnya

Berat rasanya
Di dalam jiwa
Untuk melangkah
Meninggalkan semua
Kasih dan cinta
Yang terbina
Iakan selamanya

Selamat berjuang sahabatku
Semoga Allah berkatimu
Kenangan indah bersamamu
Takkan kubiar ia berlalu
Berjuanglah hingga keakhirnya
Dan ingatlah semua ikrar kita

Hati ini sayu mengenangkan
Sengsara di dalam perjuangan
Jiwaku merana dan meronta mengharapkan
Kedamaian dan jua ketenangan wo uwo

Tetapi kuakur pada hakikat
Suka dan duka dalam perjuangan
Perlu ketabahan dan kekuatan
Keteguhan hati berlandaskan iman

Selamat berjuang sahabatku
Semoga Allah berkatimu
Kenangan indah bersamamu
Takkan kubiar ia berlalu
Berjuanglah hingga ke akhirnya
Dan ingatlah semua ikrar kita

Setiap kali saya dengar lagu ini, hati saya betul-betul sayu mengenangkan sahabat-sahabat lama. Saya tetap mengingati mereka walaupun ada sesetengah yang sudah melupakan saya. Kadang-kadang bila melihat gambar-gambar reunion mereka di friendster, ada sedikit kecil hati. Mengapa agaknya saya tidak dijemput sekali? Mengapa saya tidak diberitahu juga? Lama saya berfikir, mungkin saya ini kurang penting agaknya. Atau mereka ada alasan yang lain sehingga sekali sekala terlupa untuk menjemput saya. Tidak mengapalah, Insya Allah saya tidak akan melupakan kamu semua.

Alhamdulillah, di saat saya hilang beberapa orang sahabat, saya juga menemui beberapa orang sahabat yang baru. Saya kira Allah S.W.T menggantikan sahabat yang lebih baik untuk saya. Sahabat yang tidak hanya mengingati saya ketika senang malah ketika susah juga. Ucapan syukur juga saya panjatkan pada Allah S.W.T. kerana sahabat-sahabat ini mematangkan diri saya juga dan lebih mendekatkan saya pada Allah S.W.T. Terima kasih sahabat-sahabatku.

Tidak kiralah sahabat lama atau sahabat baru, semuanya penting bagi saya. Merekalah yang sedikit sebanyak mewarnai hidup saya. Tanpa mereka, tentulah hidup saya mendung dan hambar.
Terima kasih...

1 ulasan:

  1. beb... leleh lak air mate aku bace nie.... aku rinduuuuuu - zura

    BalasPadam