Ahad, Ogos 29, 2010

sungkai bersama geng OM114

Semalam aku berbuka dengan geng-geng OM di Restoran Istana Bambu. Mulanya memang aku malas nak pergi. Siap bagi alasan atas sebab-sebab yang tak dapat dielakkan kat cik yam lagi.Tapi lepas dipujuk-pujuk cik nad, aku pergi juga. Siap kata nak belanja lagi. hehehe.. Terima kasih, nad.


Inilah Restoran Istana Bambu. Cantik la.. hehehe

Ini kami. Semuanya ada 12 + 1 orang. Ada (+) tu sebab aku la. hehehe..
Gambar ni axe yang amik.. ai.. sgt gegel la.. 

Sepatutnya kami duduk di bahagian pangkin. Cik yam da tempah untuk bahagian pangkin. Tapi tiba-tiba, bila sampai sana, pengurusan tukarkan tempat dengan alasan takut kitorg tak selesa. Sudahlah tak update dengan kitorg. Nasib baiklah cik nora tak mengamuk time tu. uuu.. nasib baik juga kitorang jenis tak kisah. Kalau dapat customer yang keras kepala. Masaklah nak menjawabnya. hahaha..

Dengarnya, menu buffet ramadhan ialah masakan kampung + chinese food. Tapi yang mana satu chinese foodnya pun aku tak tahu. Tapi, okaylah makanan kat situ. Udang goreng berempahnya sedap. Aku rasa semalam aku kenyang makan udang je. hahahaha.. Yang lain-lain, aku cilok sikit-sikit dari orang lain. Tapi macam banyak je yang aku tak makan. Salah satu sebab aku malas nak pergi buffet ni sebab ni la.. perut aku da tak boleh masuk banyak-banyak macam dl.

U ols.. nampaknya I da kena retired dr jd MBPJ la.. apatah lagi Alam Flora.. hahaha..

Oh, ada sikit cadangan aku nak bagi kat restoran ni. Suraunya memang cantik dan kreatif. Tapi harap-harap pihak pengurusan besarkan sikit ruangan surau untuk perempuan lepas ni. Kecil betul ruangnya. Boleh masuk 6 orang je. Itupun sangat sesak rasanya. Kalau orang depan dah habis solat, kena tunggu saf belakang habis juga. Kalau tak, agak susah nak keluar. Jadi, bayangkan sesaknya. Itu belum lagi dicampur dengan makcik-makcik muda yang bawak babynya dalam surau. Aduhai, memang menguji kesabaran sungguh. Sudah tau surau sesak. Lagi nak duduk lepak-lepak. Sampai aku jadi hairan, tak ada ke kawan-kawan, saudara mara yang tolong jaga anak diaorg ni sementara ibunya nak solat. Takpun, apa salahnya bergilir sekejap dengan suami di meja makan atau di depan surau tu. Kalau ruang surau besar, rasanya takde siapa pun kisah kalau kau nak lepak ke baring ke... ai..

Tempat wuduknya juga agak kurang selesa. Tempat wuduk lelaki dan perempuan terbuka dan hanya dipisahkan dengan tembok sahaja dan sedikit dinding penutup tepi. Aku terbayangkan, kalaulah hujan masa tu, mesti kami ambil wuduk dengan berpayung. hahahaha..

Dan kalau ke sana, sila elakkan dari memakai tshirt atau kemeja berwarna oren. Kalau tak, tak pasal-pasal orang ingat kamu pekerja di sana. Macam yang terjadi kat aku semalam. Uuu..maafkan saya en.berbaju oren. Dengan gaya awak, saya ingat awak ni salah seorang pekerja di situ.. uuu...

p/s: gambar dicilok dari fb bal.

1 ulasan:

  1. hahah baju oren memang tak leh lupe...mcm mana la kwan ku sorang ni boleh terpedaya heheheheh

    BalasPadam