Selasa, Oktober 07, 2008

raya ketujuh..

Hari ini hari ketujuh kita berhari raya. Ada yang masih bercuti dan ada yang sudah memulakan tugas di pejabat. Saya adalah antara mereka yang sudah memulakan tugas di pejabat. Tapi badan yang tidak sihat menyebabkan saya malas sangat bekerja. Nasib baik pun saya tidak sibuk seperti selalu. Dari sebelum raya lagi saya dan yang lain-lain bergoyang kaki sahaja. Bila projek baru habis, memang macam ni lah.. esok lusa bila projek baru masuk.. mcm lipas la kami.. tak cukup kaki tangan..

Bosannya..
Badan tak sihat..
Kerja pun tak ada..

Mood kerja pun memang dah hilang sejak akhir-akhir ini. Saya tak tahu la kenapa. Saya mula bosan dengan persekitaran tempat kerja saya. Saya mula bosan dengan sesetengah orang di sini. Malah saya juga makin bosan dengan seseorang yang pernah akrab dengan saya. Saya rasa, saya juga sudah tidak seperti dulu. Ceria, bising, happening..
Semua itu semakin hilang dari hari ke hari. Macam-macam perkara cuba saya lakukan untuk mengembalikan mood saya semula. Bermacam-macam perkara positif cuma saya fikirkan tapi mood saya tetap begitu. Mungkin disebabkan persekitaran yang menyesakkan ini membuatkan saya mahu menghirup udara yang lain. Saya sudah mula mengisi borang kerja lain dan mengemaskini resume saya.

Setiap hari saya berharap untuk mendapat kerja yang lain. Bukan saya tidak bersyukur dengan apa yang ada. Saya sangat bersyukur tapi salahkah saya kalu ingin meningkatkan sedikit taraf kerjaya saya. Di sini saya tidak nampak kerjaya saya berkembang. Malah semakin lama semakin saya rasa saya tidak layak berada di sini. Semakin lama semakin saya rasa kerjaya ini tidak sesuai dengan saya. Jadi sebelum minda dan jiwa saya menjadi semakin teruk lebih baik saya beralih angin.

Harap-harap di bulan Syawal ini, sesuatu yang baik pada saya akan berlaku dan mengubah mood saya semula..

p/s: saya rindu pada si dia juga...

1 ulasan: